top of page

Wentelteefjes met gebakken peer

Wentelteefjes, het is echt iets wat met terug doet denken aan mijn kindertijd. Toen ik klein was stonden ze regelmatig op tafel. Zelf maak ik ze echter veel te weinig. Deze keer had ik nog wat oud stokbrood liggen, ideaal om op te gebruiken dus! Ik serveerde ze met wat gebakken peer met kaneel, heerlijk!

Wat heb je nodig voor 2 personen? -1 stokbrood -2 eieren -2 zakjes vanillesuiker -250 ml melk -2 peren -beetje boter -kaneel Hoe maak je het? Snijd het stokbrood in plakjes. Klop de eieren lossen, voeg vervolgens de vanillesuiker en melk toe en roer goed. Verwarm wat boter in een pan. Dompel vervolgens de stukjes stokbrood onder in het eimengsel. Zorg dat beide kanten wat vocht opgenomen hebben. Leg ze vervolgens in de pan en bak goudbruin langs beide kanten. Schil de peer en verwijder het Klokhuis. Bak in een beetje boter met wat kaneel tot de peer zacht is maar nog geen moes is. Serveer de wentelteefjes met wat de gebakken peer en eventueel wat kristalsuiker. Smakelijk! xoxo Shana

124 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page